Середа, 01.01.2025, 23:32
Вітаю Вас Гість | RSS

Персональний сайт вчителя музичного мистецтва Карпової Юлії Олександрівни

Меню сайту
Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

1 клас.Вокальна музика. Колискові.
[ Викачати з сервера (24.3 Kb) ] 24.11.2016, 00:54

1 клас

Тематичний розділ 1. «Про що розповідає музика»

Тема:  ВОКАЛЬНА МУЗИКА.

  РОЗМАЇТТЯ УКРАЇНСЬКИХ НАРОДНИХ ПІСЕНЬ. (КОЛИСКОВІ)

Мета:

навчальна: ознайомити учнів із жанром «колискова», показати розмаїття українських народних пісень на прикладі колискових;

розвивальна: розширювати мистецький кругозір учнів,  розвивати їх емоційно-чуттєву сферу, вокальні навички, тембровий слух;

виховна: виховувати інтерес до музичного мистецтва, любов до української народної пісні, естетичний смак.

Тип уроку:  комбінований.

Обладнання: синтезатор, ПК, ілюстрації колискових, зображення сопілки, бандури і бубна, тексти пісень, музичні загадки (мп3) про народні інструменти, іграшковий ведмедик, лялька; картки-бонуси; бутафорські балалайка, скрипка, бандура, презентація «Колискові», відео м/ф «Колискові», трикутник, металофон.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

Музичне привітання-ГРА.

1 строфу співає вчитель, потім діти (а вчитель підспівує), а на 3 і 4 строфу вчитель співає з імітацією гри на бандурі і сопілці.

 

 

1.Ми прийшли в музичний клас,

Хочемо все знати.

 

2.Вивчити нових пісень,

Будем їх співати.

 

3.Візьмем в руки ми бандуру –

Дзень-брень, дзень-брень.

 

4.І сопілку – ту-ру, ту-ру,

Добрий день.

 

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.

1: Ігрова вокалізація «Сопілка, бандура і бубон».

2: Вірші-загадки.

 

 

*Можу голосно і тихо,
Я заграти для малят.
Ти труси мене легенько,
Бубонці враз задзвенять
А захочеш грім почути,
То сильніше в мене стукай! (Бубон) (Граю на бубні)

 

*Ду-ду-ду, віть-віть-віть!

Ви моє ім’я назвіть.

Не паличка, не гілочка,

Звуть мене … (сопілочка). (Граю на іграшковій сопілці)

 

 

*Україну прославляє,

Не співає слів,

Усіх діток звеселяє

Багатострунний спів.  (Бандура) (Показую картку)

 

Музична гра: «Впізнай інструмент» (ПРЕЗЕНТАЦІЯ).

БУБОН, СОПІЛКА, БАНДУРА.

3 картки закріплені на дошці. На вірну відповідь на картку «прилітає» фея.

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Гість уроку: ведмедик-іграшка.

 

Ведмедик розмовляє,

розгулявся та втомився.

Мабуть, час лягати спати,

піснею заколисатись.

 

Колискова Ведмедику. (Співаю пісню «Ой-я, жу-жу» – латиська народна пісня, український текст В. Підпалого)


Ой-я, жу-жу, ведмежатко, ой-я, жу-жу.
Годі плакать, будем спатки, жу-жу.
Соснам солодко дрімати, ой-я, жу-жу.
В ліжечка лягли малята, жу-жу.
Ляжуть зорі за хмарками, ой-я, жу-жу.
Принесе нам ягід мама, жу-жу.
Меду принесе горнятко, ой-я, жу-жу.
Спи, синочок-ведмежатко, жу-жу.
Ай-я, жу-жу, медвежонок, ай-я, жу-жу.

 

 (Потім кладу ведмедика.)

 

Ось така чарівна наша колискова. Вона прийшла до нас з іншої країни, але полюбилася всім дітям.

 

— Діти, а вам співали колискові? Хто?

— Можете заспівати?

Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ви дізнаєтеся, які різні бувають колискові нашого українського народу. Завдання нашого уроку: послухати колискові пісні, розучити одну колискову для ваших іграшок або сестричок, братиків.

 

  1. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ.

Пригадаємо, що таке колискова?

Правильно казати слід так:

КОЛИСКОВА – це пісня для заколисування дитини.  

 

Їх  існує багато. Ось послухайте частинку, можете і відпочити. Схиліть  голівоньки на ручки і закрийте оченята.

 

А-а , люлі, люлі,

Налетіли гулі.

Сіли на воротях, у червоних чоботях.

А ворітця – скрип-скрип…

Моя доця спить, спить.

Виконую фрагменти колискових:

 

«Котику сіренький»;

 

«Ой ходить Сон коло вікон». (Беру ляльку, колихаю).

 

— А тепер відкривайте очі. (Діти дивуються…)

Так, це моя улюблена лялька Марійка і я заспіваю їй нову колискову, яку ми можем розучити разом з вами. Але давайте  проженемо від себе сон. Допоможе в цьому рухлива пісня. 

ДИНАМІЧНА ПАУЗА «Веселі музиканти». (Одна дитина танцює з лялькою, інші імітують музикантів у групах по ролям).

 

Заколисую ляльку і співаю «Повішу колисоньку».

 

Хто хоче заколисати ляльку? Я буду грати музику, а один – колисати. Інші – покажемо уявну ляльку.

Мотивація до співу: ДЕВІЗ.

Діти, давайте разом промовимо гарні слова про пісню:

Хоч ми діти дуже різні,

Нас єднає гарна пісня.

Серед українських народних пісень багато колискових, але сьогодні ми зможемо розучити тільки одну, найгарнішу.

Співаком не просто стати:

Треба вчитися співати!

Вокальна вправа:

«Сонечко лягає (у низхідному русі нот «Соль» – «До» включно,    

ба-ю-бай» – низхідний тризвук від ноти «Соль»).

Поступове транспонування (півтонове).

 

РОЗУЧУВАННЯ ПІСНІ.  «Повішу я колисоньку». Легке акцентування (на «piano») ударом по трикутнику і металофону (1дитина – на 1 долю, металофон; 2 дитина – на 3 долю, трикутник). Підчас розучування діти передають інструменти іншим, хто краще проспівав.

 

Повішу я колисоньку

Та й на калиночку,

Буде вітер колисати

Мою дитиночку.

 

СПРИЙМАННЯ МУЗИЧНОГО ТВОРУ: М.Степовий. «Колискова». (Показ портрету)

Аналізування:

Діти, ви почули слова в музиці?

Як ви гадаєте, чому композитор назвав цю музику «Колискова»?

Гра «Так чи ні». – Як звучала ця колискова?

 

Швидко?

Задумливо?

Гучно?

Грайливо?

Сумно?

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ.

Презентація «Знайди картинки за темою колискових»». (На правильну відповідь по кліку з’являється смайлик з усмішкою, неправильно – зі сльозами).

Діти, які картинки, які підходять до теми «Колискова»?

Перегляд фрагменту мультфільму «Колискові».

 

  1. ПІДСУМОК УРОКУ. Вербальне оцінювання учнів. («Вирощування» квітки.)

Ми сьогодні дізналися більше про колискові пісні, дізналися, що їх буває багато.

Висловлення вражень дітей.

 

Категорія: Мої файли | Додав: uliya_karpova70
Переглядів: 956 | Завантажень: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2025
uCoz